NASIL EKONOMİK BİR KİŞİ OLUNUR? PARAMI YÖNETEBİLİYORUM

   
       Nasıl ekonomik  bir insan olunur veya nasıl paramı yönetebilirim sorusunun cevabını,ben daha çok küçük yaşlardayken bulmuştum.Daha önceki  yazılarımda da bahsettiğim gibi ormancı bir babanın kızıydım.İlkokul yıllarında hafta sonu yaşadığımız köyde orman işleri olur ve bizde tatilde para kazanmak için babamın görevlendirildiği orman işine giderdik.Küçük ve
çelimsiz oluşumuz o zamanlar pekte düşünülmüyordu.Arkadaşlarının gidiyor olması seninde,eline baban tarafından verilen kesici veya yontucu aletlerle yola düşmene neden oluyordu.Yine bu zamanlarda zorlu şartlar altında çalışıp bazen hafta sonu bazen yaz aylarında biraz para kazanıp,daha ne alacağını hayal bile etmeden tüm paranı  ailene vermek istiyordun.


       Zaman içinde para kazanmanın zorluğunu hissetmiştim.Ailesi tarafından ihtiyaçları karşılanıp,bir miktar harçlık verilen ve bu harçlıkları da daha sonra vermezler düşüncesiyle harcayamayan bir kişi olarak yetişiyordum.Annesinin ve kızının da başak burcu olup,zorlu  hayat koşullarıyla da desteklenince iyice para harcamayan varyemez yolunda adım adım ilerliyordum:)Bu şekilde
yıllar geçti.Okul zamanı dışında çalıştığım paraları biriktirdim.
     Hep bir ay sonra ihtiyacım olsa nasıl karşılarım düşüncesiyle paramı harcamıyor,sonra çalışıp yine üzerine koyuyordum.Bu alışkanlığı yani ihtiyatlı(tedbirli) olmada ailenin rolü çok büyüktür.Bu özelliğin,kişinin kendisinde de var olması gerekiyor diye düşünüyordum.Eğer ihtiyacımız olmayan şeylere para harcamaz ve elimizdekilerle idare edebilirsek zamanla bu alışkanlık haline gelecektir.

     Bizde ve çocuklarımızda,bir gelecek korkusu olmalı.İhtiyacımız olursa ne yapacağımızı düşünerek hareket etmemiz gerektiğini düşünmeli ve düşündürmeliyiz .Elbette canı istediği
zaman bir şeyleri alıp yemeli,arkadaşlarıyla vakit geçirmeli aynı şekilde bizde öyle fakat abartmadan,çoğaltmadan,belirli sınırlar içinde ayarlamalıyız.Bununla ilgili üniversite hikayelerimi de ara ara paylaşacağım.ŞİMDİLİK HOŞÇAKALIN ;) 
                                       CEYDA  GÜNAY

Yorumlar

Popüler Yayınlar